Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2008

Για τις απαλλοτριώσεις στα super market

7 είναι πλέον τα super market, 5 στην Αθήνα και 2 στη Θεσσαλονίκη, από τα οποία ομάδες ατόμων απαλλοτρίωσαν βασικά αγαθά τα οποία μοίρασαν εν συνεχεία στους περαστικούς σε παρακείμενη λαϊκή αγορά. Δεν κράτησαν τίποτα για τους εαυτούς τους συμβολίζοντας στην πράξη τη δέσμη μέτρων που στοχεύει άμεσα στην ανακούφιση του πολίτη. Φόραγαν κουκούλες, αφού πλέον παντού υπάρχουν κάμερες και χαφιέδες που καταδίδουν, είτε επειδή θεωρούν τον χαφιεδισμό αρετή είτε για να παίξουν έστω και μισό λεπτό στα δελτία των 8.


Το φαινόμενο της απαλλοτρίωσης αγαθών δεν είναι καινούριο, έχει παρουσιαστεί και στο παρελθόν πολλές φορές και σε αρκετές χώρες, από Αργεντινή μέχρι Ιράκ. Στην Ιταλία το 1974 είχε για αρκετό καιρό απαγορευτεί το θεατρικό του Ντάριο Φο «δεν πληρώνω δεν πληρώνω» το οποίο διαμέσου των τεχνικών της κομέντια ντελ αρτε στηρίζει ανοιχτά αυτή την πρακτική.


Παρακολουθώντας την επικαιρότητα διαπιστώνει κανείς την συνεχόμενη αύξηση των τιμών σε όλα τα αγαθά! την ταυτόχρονη μείωση των μισθών και την αύξηση των ωρών εργασίας. Ζούμε σε μια εποχή που δουλεύουμε όλη τη μέρα για ένα πιάτο φαΐ. Το κράτος προσπαθώντας να κοιμίσει τον πολίτη δηλώνει ειρωνικά, ότι θα προχωρήσει σε μια δέσμη 41 μέτρων κατά της ακρίβειας.

Ο εργαζόμενος, ο βασικός παραγωγός των προϊόντων δεν απολαμβάνει ούτε μέρος των παραγόμενων, αφού όλη την πίτα της παραγωγής την κλέβουν τα αφεντικά.

Το κράτος από την άλλη νομοθετεί υπέρ των αφεντικών, καταστέλλοντας όλους εκείνους που κατανοούν το άδικο και αντιδρούν.

Η τήρηση του κρατικού νόμου λοιπόν, ο οποίος διαμορφώνεται κατάλληλα ώστε να συνάδει με τα συμφέροντα των αφεντικών, έγινε το ιδεώδες της εποχής.


Η δουλοπρέπεια μπροστά στο νόμο έχει γίνει αρετή. Κροπότκιν Π.


Βλέπουμε(…)τον χαφιέ που καμαρώνει, την κατάδοση που έχει μετατραπεί σε αρετή, τη διαφθορά που έχει γίνει καθεστώς όλα τα ελαττώματα, όλες οι κακές πλευρές της ανθρώπινης φύσης, ευνοούνται και καλλιεργούνται για το θρίαμβο του νόμου. Κροπότκιν Π.


Ο νόμος, όπως και το ιδιωτικό κεφάλαιο, που γεννήθηκε από την απάτη και τη βία και που αναπτύχθηκε με τις ευλογίες της εξουσίας, δεν έχει καμιά δικαιολογία για να γίνεται σεβαστός από τους ανθρώπους. Κροπότκιν Π.



Αν καταλάβεις δηλαδή ότι κάποιος σου παίρνει το πορτοφόλι μέσα από τη τσέπη, δεν θα προσπαθήσεις να του το πάρεις πίσω ; Ακόμα και αν ο νόμος ονομάζει την πράξη σου κλεψιά ενώ την δική του «ελεύθερη αγορά» και «ανταγωνιστικότητα» ;



2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Κάπου διάβασα ότι "Όταν η ΑΔΙΚΙΑ γίνεται ΝΟΜΟΣ τότε η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ γίνεται ΚΑΘΗΚΟΝ"... Είναι λίγοι αυτοί που το κάνουν, αλλά είναι πράγματι ανήθικη πράξη αυτή; Προβληματίζομαι...
Ποιος σκέφτεται τον πολίτη, τον εργαζόμενο, τον εργάτη; Ποιος νοιάζεται πραγματικά και εμπράκτως; Για την απάντηση ας εξετάσουμε και τις δύο πλευρές.

Το κράτος υπόσχεται: "Αύξηση κατά 20% των τελών κυκλοφορίας του 2009 για όλα τα οχήματα πλην των ηλεκτροκίνητων. Αυξάνεται η προκαταβολή φόρου των επιχειρήσεων στο 80% το 2009, από 65% που ισχύει σήμερα. Κατάργηση του αφορολόγητου ορίου για όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους επιτηδευματίες και τη φορολόγησή τους με 10% για δηλωθέν εισόδημα μέχρι του ποσού των 10.500 ευρώ. Μείωση επικουρικών συντάξεων στο 20% της κύριας σύνταξης. Μείωση αναπηρικών συντάξεων/ βαρέων και ανθυγιεινών." Η λίστα είναι μεγάλη!

Από την άλλη μεριά, το κείμενο που μοιράστηκε στη λαϊκή αγορά από την ομάδα των αντιεξουσιαστών που έπραξαν την απαλλοτρίωση είναι το εξής: " Καθημερινά βιώνουμε έντονα τις συνέπειες της αυξανόμενης ανόδου των τιμών που προωθεί το κεφάλαιο στην κοινωνία, τη στιγμή που οι μισθοί και οι συντάξεις παραμένουν στα ίδια πενιχρά επίπεδα, οδηγώντας μας κάτω από τα όρια της επιβίωσης. Παράλληλα οι κάθε λογής υπεύθυνοι και ειδικοί, ωρύονται για τη συνεχόμενη άνοδο των τιμών με προτάσεις τύπου “μποϊκοτάζ” που οδηγούν την ψευδαίσθηση μιας ισχυρής αντίδρασης- απάντησης στο πρόβλημα. Επιλέγουμε να αντιδράσουμε αφαιρώντας προϊόντα πρώτης ανάγκης από ράφια μεγάλων αλυσίδων super market και διανέμοντάς τα ελεύθερα σε αυτούς που τους ανήκουν. Δεν θεωρούμε την πράξη μας κλοπή, γιατί τα προϊόντα αυτά αποτελούν καρπό κάθε δική μας εκμεταλλευόμενης εργασίας και ανήκουν σε όλους μας. Η κίνησή μας αυτή δεν έχει αλτρουιστικό χαρακτήρα, αντ‘ αυτού αποτελεί ένα συμβολισμό με σκοπό την προτροπή του κοινωνικού συνόλου στην αβίαστη, ελεύθερη διακίνηση και χρήση των αγαθών και τη νοητή διαγραφή των ταμείων ξεπερνώντας τα νόμιμα όρια. Για την εξάπλωση της αμφισβήτησης του κράτους και του κεφαλαίου. Η επιλογή μας να δράσουμε με τα πρόσωπά μας καλυμμένα δεν αποσκοπεί σε καμία περίπτωση στον εκφοβισμό του κόσμου, αλλά στην προσωπική μας ασφάλεια απέναντι σε αυτούς που θεωρούν την πράξη μας καταδικαστέα. Πρωτοβουλία αναρχικών για την ελεύθερη διακίνηση αγαθών".

Την απάντηση στο αρχικό μου ερώτημα ας την δώσει ο καθένας προσωπικά.

Ανώνυμος είπε...

Εγω πάλι κάπου διάβασα γραμμένο σε τοίχο το εξής σύνθημα. "Μια είναι η λύση για τις τιμές, καβατζώστε". Τότε μου φάνηκε λίγο περίεργο, ίσως λίγο ακραίο αλλά τώρα έχει αρχίσει να φαίνεται ως πραγματική διέξοδος.

Αφορμή για το σύνθημα ήταν η νέα διεύθυνση που ανέλαβε κυλικείο που λειτουργούσε μέσα στο πανεπιστήμιο και η οποία σχεδόν διπλασίασε τις τιμές μέσα σε μια νύχτα. Ο κοιλαράς βρωμοεπιχειρηματίας καθόταν και κάπνιζε βλέποντας τους φοιτητές να ξεφραγκιάζονται για καφέ και σάντουιτς. Ε, κατάληψη στην κατάληψη άρχισε να έχει χασούρα, μετά άρχισε να απειλεί την πρυτανεία με μηνύσεις (ότι δεν εξασφαλίζουν τη σωστή λειτουργία της κωλοεπιχείρησής του) και τελικά πήγε στα τσακίδια και πήρε το δρόμο που του έπρεπε (τον αγύριστο).

Η διεύθυνση γύρισε στο συμπαθέστατο πρώην ιδιοκτήτη και οι τιμές επέστρεψαν σε πολύ λογικά επίπεδα.

Μόνο από χασούρα καταλαβαίνει το συνάφι τους. Καλά κάνουν άρα και μπουκάρουν στα σουπερ μάρκετ. Ούτε κάν χασούρα δεν προκαλούν βέβαια, είναι πράξεις συμβολικές.

Και κάτι τελευταίο. ΔΕ ΜΠΟΡΩ δημοσιοκαφρους στα δελτία ειδήσεων να μιλάνε για τις πράξεις αυτές ως κλοπές.